4 rzeczy, które przestań robić!


 Cześć. Co u Was? U mnie wszystko dobrze, pogoda nie dopisuję, musiałem wyciągnąć z szafy zimową kurtkę, a byłem pewien, że mi się już nie przyda. No cóż - kwiecień. Miesiąc niedługo dobiegnie końca, pozytywem jest to , że udało mi się przedłużyć staż. Działam dalej, byle do przodu.

 Dzisiejszy post to poradnik czego nie robić. Kilka rzeczy, których nie powinniśmy robić, aby lepiej się czuć, funkcjonować i pozytywnie podchodzić do życia. 
Czego nie robić? Proponuję zacząć od tych czterech rzeczy.

1. Nie martw się na zapas.
 Po co to robić? To zabiera nam czas, którego i tam mamy mało. Niewielu ludzi znam, którzy twierdzą, że mają czas na wszystko i potrafią zorganizować się na tyle dobrze by wypełnić każdą chwilę, Też nie należę do tych osób. Nie warto myśleć o tym co będzie jeśli coś mi się nie uda, z takim nastawieniem niezwykle trudno jest dobrze podejść do określonego, danego nam zadania, Czy to tyczy się szkoły, pracy. Osoba myśląca o skutkach jakichś działam podświadomie hamuję siebie.
 Co może się stać? Takie nastawienie potęguję tylko strach i nie wnosi nić dobrego. Zaprzestań myśleć na zapas!

2. Odkładanie.
 Oj dla mnie to chyba jedna z najcięższych spraw, często mam tak, że aby coś zrobić potrzebuję więcej czasu niż mam, a to dlatego, że wszystko lubię przekładać. W pewnym momencie wszystkie przełożone rzeczy się kumulują i robi się nieciekawa sytuacja. Nie powinniśmy uciekać od spraw, które i tak nas nie ominą. Przełożenie czegoś na inny dzień nic nie da. a co jeśli nam wypadnie coś ważniejszego, i sprawa, które przełożyliśmy dalej nam umknie? Rób wszystko w odpowiedniej chwili, nie jutro, teraz!

3. Nie obwiniaj się.
 Przecież to takie proste? Jak mogłem na to nie wpaść? Mieliście tak? Ja często. Coś co próbujemy zrobić i wydaję nam się nieosiągalne, a z perspektywy czasu wynika, że to prosta czynność, którą mogliśmy łatwo rozwiązać, Taka natura ludzka, że nie wszystko robimy z lekkością. Nie warto ganić się za porażki, warto wyciągać z nich wnioski, by w przyszłości nie zastanawiać się ponownie nad tym co już robiliśmy.

4. Na to nie masz wpływu.
 Jest wiele spraw, rzeczy w codziennym życiu. na które nie mamy wpływu. Pogoda, korki, kolejki, to kwestie, które nie są zależne od nas a jednak zmieniają nasz nastrój. Mają ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Bo zła pogoda negatywnie wpływa na wiele osób. Czy denerwują cię korki na mieście? Kogo by nie denerwowały. Niestety nie mamy na to wpływu i w takim sytuacjach trzeba wykazać się spokojem i opanowaniem, by to nie było przyczyną niepotrzebnych kłótni.



 Co o tym myślicie? Był już wcześniej podobny post, lecz tutaj opisałem inne przypadki.
Pozdrawiam, Czekam na waszą opinię!

24 Komentarze
avatar

ot cała moja życiowa filozofia ;) szczególnie ten punkt dotyczący nie martwienia się na zapas ;)

Dodaj
avatar

O tak, powinniśmy wszyscy przestać to robić. A zwłaszcza martwić się...

http://justdaaria.blogspot.com/

Dodaj
avatar

No powinniśmy, ale to nie takie proste;)Pozdrawiam;)

Dodaj
avatar

Niestety tych pierwszych rzeczy jakoś nie mogę przestać robić, a bardzo bym chciała. Pracuję nad tym :)
Zapraszam natalie-forever.blogspot.com

Dodaj
avatar

zdecydowanie powinnam zastosować się do Twoich rad bo martwienie się na zapas to moja specjalność :D
Miłego wieczoru ;)

Dodaj
avatar

No to działaj. Miłego dnia;P

Dodaj
avatar

Przydatne porady, niestety nie tak łatwo wcielić je w życie. Martwienie się na zapas, to u mnie obowiązkowy element każdego dnia :D.

Dodaj
avatar

Przydatne rady ;D

Zapraszam :
unnormall.blogspot.com

Dodaj
avatar

Wydaje sie niby to takie proste, ale trudne do zrealizowania.

Dodaj
avatar

Łatwo to napisać, trudniej wprowadzić do życia. Taka chyba natura człowieka, że czasem robimy każdą z wymienionych rzeczy - niestety.

http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/

Dodaj
avatar

Oj z tym, że nie łatwo sam dobrze wiem. Niestety;/

Dodaj
avatar

Dokładnie tak ;/ Taka natura;p

Dodaj
avatar

4 punkty niby mało ale najważniejsze.Ja nadal nad tym pracuje :)

YouTube
Blog

Dodaj
avatar

Punkt 1 - chyba bez niego noe mogę żyć ...


Zapraszam do mnie http://aleksandraweronikaplaziak.blogspot.com

Dodaj
avatar

Ja cały czas walczę z przekładaniem wszystkiego na później, a także z obwinianiem siebie za wszystko :/ Ciekawy post :) Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

Dodaj
avatar

odkładanie na jutro, na za tydzień na za rok i życie tylko w weekendy zabija nasz czas

Dodaj